Human in Oil

CASE:

De palmolie industrie zou worden geboycot door Europa. Indonesië moest stoppen met het produceren van palmolie omdat dit niet goed is voor dier en milieu. De media liet alleen de negatieve beelden rondom deze industrie zien. Het stoppen van de palmolie productie zou een enorme impact hebben op de Europese economie en voor 45.000.000 boeren. Er moest iets gebeuren.

DOEL:

– In beeld komen bij de NGO’s van Europa.

– Een positief geluid maken rondom de nieuwe ontwikkelingen voor een duurzame Palm Olie productie.

– Inspireren van boeren om via deze nieuwe ontwikkeling Palm Olie te produceren.

– Een communicatietool om de EU te overtuigen om de Palm Olie industrie niet te boycotten, maar te investeren in een duurzame oplossing.

AANPAK:

Film: Documentaire

Story: De stem van de boeren achter de Palm Olie industrie.

Duur: 60 minuten

Thema: Human / Duurzaam /Economie

MEDIA:

– Internationale Televisie: 15 miljoen kijkers (Indonesië)

– Social media: 2.500.000 social volgers

– 1400 NGO’s online platform

– 3 Film/-Festivals: 65.000 bezoekers (Nederland, Frankrijk, Engeland)

– Online bereik: 15+ Nieuwsartikelen (Bereik onbekend)

IMPACT:

– Boycot van de Palm Olie industrie kreeg geen doorgang

– EU staat open voor gesprekken met Indonesië om te zoeken naar een oplossing

– Documentaire wordt ter educatie gebruikt voor alle productie eilanden van Indonesië

– Vice Minster van Indonesie opent in de PATHE Arena de film

Date

2018

Director

Belgin Inal

Producer

Jean-Jacques van Bemmel

Distributor

DOCSFAIR

Starring

Andhika Rutten